Kapsacyina


Zawarta m.in. w imbirze i pieprzu cayenne stymuluje metabolizm, zmniejsza apetyt, poprawia krążenie i „przeszkadza” w odkładaniu się tłuszczu. Rozgrzewając organizm aktywizuje procesy metaboliczne, dzięki którym szybciej spalamy tkankę tłuszczową. Dziennie powinniśmy spożywać od pół do jednej łyżeczki, którą możemy dodać do gotowanych potraw lub wymieszać z przegotowaną ostudzoną wodą, odrobiną soku z cytryny a nawet z herbatą. Jej właściwości zwiększają się, jeśli skonsumujemy ją przed planowanym treningiem.

L-karnityna 

L-karnityna pełni bardzo ważną rolę w naszym organizmie. Posiada właściwości sprzyjające utracie tkanki tłuszczowej, wykorzystując tłuszcz zapasowy jako źródło energii. L-karnitynę znajdziemy między innymi w takich produktach spożywczych, jak: wołowina, kaczka, indyk, kurczak, maślanka, jogurt, twaróg, ser żółty, mleko, boczniaki, ogórek, kalafior. 



Substancje aktywne


Zawarte w kurkumie i cynamoniestabilizują poziom insuliny. Jest ona odpowiedzialna za  metabolizm węglowodanów, dzięki czemu maleje apetyt i łagodnieją napady głodu na łakocie. Zaraz po zjedzeniu kurkuminy żołądek od razu wysyła informację do mózgu, że już jest najedzony i kończymy posiłek bez dokładki. Hamuje ona także magazynowanie tłuszczu w komórkach wątroby, ma silne właściwości przeciwutleniające, dzięki czemu zmniejsza ilość złego cholesterolu. Dzienna ilość to jedna łyżeczka dodawana do potraw lub napojów.

Czarna kawa i zawarta w niej kofeina – pobudza metabolizm i hamuje apetyt. Trenerzy i dietetycy mówią, że małą czarną dobrze jest wypić na pół godziny przed treningiem. 

Doskonałym źródłem kofeiny jest również guarana - roślina pochodząca z Ameryki Południowej. Guarana ma działanie pobudzające, a dzięki swoim właściwościom termogenicznym pomaga spalić tłuszcz. 

Zielona herbata
zawiera w sobie tzw. katechiny. Przyspieszają one metabolizm, hamują wchłanianie i odkładanie tłuszczu, stymulują jego spalanie i zmniejszają apetyt. Zielona herbata jest alternatywą kawy dla osób z chorobami układu krążenia – nie podnosi ciśnienia tętniczego.

Kolejnym z produktów uznawanych za naturalny spalacz tłuszczu jest pieprz czarny. Zawarta w nim piperyna ma właściwości termogeniczne, przyspiesza więc spalanie tkanki tłuszczowej, a także sprzyja wzrostowi mięśni. 

Witamina C


Jest ona naturalnym przeciwutleniaczem – wytwarza L-karnitynę, która z kolei wspomaga spalanie tłuszczu (zamiast się odkładać w komórkach jest on od razu przetwarzany na energię). Najlepiej jest zjadać cytrusy: grejpfruty, pomarańcze, mandarynki i używać jak najwięcej cytryn i limonek.



Kwasy omega 3


Kwasy te znajdują się w tłuszczach nienasyconych, które z kolei możemy znaleźć w rybach. Pobudzają one metabolizm, zwiększają uczucie sytości i kontrolują poziom insuliny. Pamiętajmy jednak, aby unikać smażenia, które pozbawia smakowitego łososia jego najcenniejszych właściwości.



Tabletki na spalanie tłuszczu


Tabletki przyspieszające spalanie tłuszczu mogą być doskonałym uzupełnieniem diety dla osób, którym zależy na zwiększeniu efektów treningów redukcyjnych. Zawarta w nich kofeina czy guarana nie tylko poprawia samopoczucie, ale również dodaje energii. Fat burnery w tabletkach mają za zadanie zwiększyć ciepłotę naszego ciała podczas ćwiczeń, dzięki czemu zwiększymy utlenianie tkanki tłuszczowej. Pamiętajmy jednak o tym, iż tabletki przyspieszające spalanie tkanki tłuszczowej należy stosować ściśle według zaleceń producenta.

Przede wszystkim warto zmodyfikować listę zakupów, wprowadzić do naszej diety kilka naturalnych składników, wybrać się na porządny spacer lub zajęcia fitness i powoli, krok po kroku, budzić się z zimowego snu. Wiosna idzie!